čtvrtek 18. června 2015

Změna je život

Jsem si 100% jistá, že už vám někdo napsal, nebo alespoň naznačil, když byl s váma, že jste se změnili. Předhazujou nám to, kdy se jim to jen hodí. Mají poznámky k našemu chování a k našim názorům. Říkají ´změnila ses´ , ´kdysi jsi byla jiná´, ale neuvědomují si, co za tím stojí. Problémy v rodině? Špatné vzpomínky? Nefungující vztah? Šikana? Nebo to může být ve většině případů dospívání. Už nám není 7 a nekoukáme na Kim Possible a není nám ani 12, abychom si hráli barbie hry. Dospíváme, dospíváme sice strašně rychle a naše chování se mění, stejně tak jako se mění naše názory, postoje a vyjadřování. Stávají se z nás zodpovědnější osoby s jiným charakterem a postojem k určitým věcem. Ano změnila jsem se, ale to je dobře no ne? Opravdu by jste chtěli před sebou vidět holku, která je povahově stejná jako před 5-ti lety? Myslím, že nechtěli. Měním se pořád, den za dnem jsem zase o kus dál a trochu jiná, stejně jako ty, on, támhle ten nebo ta vzadu. I ti co nás soudí, byli stejní a taky se měnili, zjišťovali nové věci a poznávali sami sebe. Snaží se nás hodnotit, podle našeho postoje k nim. Když řekneš, co si myslíš, jak to cítíš a co vidíš, tak neví, co na to říct, a proto použijí klišé ´změnil ses´. Rozhodně si nebudu ve svých skoro 16-ti letech, myslet to, co jsem si myslela v 7 nebo 12. Změny jsou fajn pro nás, pro ty co se mění a poznávají se. Změny začínají být problém pro naše okolí a hlavně lidi v něm. Já osobně jsem ´změnila ses´ slyšela asi tak tisíckrát. Buď od rodičů, lidí na asku nebo kamarádů. Ale víte, co? Netrápí mě to. Opravdu mi to netrhá žíly a ani mi to nepřivádí infarktové stavy. Změnila jsem se, měním se a měnit se budu v průběhu života pořád. Za 10 let budu zase jinde a opět uslyším ´změnila ses´, nebudu mít možná stejné názory jako teď nebo si nebudu přát mít kolem sebe lidi, které mám u sebe nyní, ale to je součástí života a každého z nás, si myslím. Takže nebuďte pořád stejní, měňte své názory a nebojte se toho, na konci si řeknete, že to za to stálo.

Žádné komentáře:

Okomentovat